Program nauczania dla dzieci

P0 od podstaw


UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE UZYSKUJE DZIECKO PODCZAS KURSU

1) P0 od podstaw | Znam zasady bezpieczeństwa na basenie i podczas zajęć nauki pływania

2) P0 od podstaw | Potrafię wykonać prawidłowy ruch nóg do kraula (ruch „nożycowy”) na lądzie leżąc lub siedząc z prawidłowym ułożeniem stóp w wodzie

3) P0 od podstaw | Rozróżniam podstawowy sprzęt pływacki (makaron, deska, ósemka)

4) P0 od podstaw | Wykonuje poprawny wydech do wody ustami i nosem (bąbelki)

5) P0 od podstaw | Potrafię leżeć z makaronem na plecach

6) P0 od podstaw | Potrafię leżeć z makaronem na brzuchu

7) P0 od podstaw | Skoczyłem/łam do wody z makaronem z pomocą Instruktora

8) P0 od podstaw | Potrafię przepłynąć długość basenu z makaronem na plecach

9) P0 od podstaw | Potrafię przepłynąć długość basenu z makaronem na brzuchu

10) P0 od podstaw | Potrafię skoczyć do wody z makaronem samodzielnie

11) P0 od podstaw | Potrafię schować całą głowę pod wodę na 3 sekundy


P0+ początki plusWypływamy na głęboką wodę…

UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE UZYSKUJE DZIECKO PODCZAS KURSU

1 P0+ początki plus | Potrafię przepłynąć z deską długość basenu na plecach

2 P0+ początki plus | Potrafię przepłynąć z deską długość basenu na brzuchu z chowaniem głowy

3 P0+ początki plus | Potrafię utrzymać się na głębokiej wodzie bez pomocy

4 P0+ początki plus | Potrafię wskoczyć bez sprzętu na głęboką wodę

5 P0+ początki plus | Potrafię samodzielnie nurkować po zatapiaki na głębokość ok. 100 cm

6 P0+ początki plus | Potrafię przepłynąć długość basenu bez sprzętu na plecach z rękami wzdłuż ciała

7 P0+ początki plus | Potrafię przepłynąć strzałką na brzuchu kilka metrów

8 P0+ początki plus | Potrafię przepłynąć strzałką na plecach całą długość basenu

9. P0+ początki plus | Potrafię przepłynąć pod wodą 5 m.


P1 pierwszy styl – poznaj technikę kraula

UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE UZYSKUJE DZIECKO PODCZAS KURSU

1 P1 Pierwszy styl | Poznałem ruch ramion dokładanki do kraula na grzbiecie

2 P1 pierwszy styl | Przepływam poprawnie dokładanką do kraula na plecach przynajmniej jedną długość basenu

3 P1 pierwszy styl | Poznałem ruch ramion do dokładanki kraula na brzuchu

4 P1 pierwszy styl | Płynę poprawnie dokładanką do elementarnego kraula (na prostych rękach) na brzuchu

5 P1 pierwszy styl | Potrafię na brzegu wykonać poprawny ruch ramion w kraulu na plecach

6 P1 pierwszy styl | Przepływam pełnym stylem grzbietowym minimum 25 m

7 P1 pierwszy styl | Potrafię popłynąć elementarnym kraulem na prostych rękach z poprawną koordynacyją ramion na brzuchu bez oddechu.

8 P1 pierwszy styl | Potrafię przepłynąć jedną długość basenu na boku z ósemką

9 P1 pierwszy styl | Przepływam długość basenu elementarnym kraulem z poprawnym oddechem na bok z pomocą ósemki

10 P1 pierwszy styl | Przepływam długość basenu elementarnym kraulem z poprawnym oddechem na bok11

11 P1 pierwszy styl | Potrafię samodzielnie nurkować po zatapiaki na głębokość powyżej 100 cm.


P2 średniozaawansowany – doskonalenie kraula i nauka żabki – „Królowa Żabka”.

UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE UZYSKUJE DZIECKO PODCZAS KURSU

1 P2 średniozaawansowany | Przepływam elementarnym kraulem na brzuchu całą długość basenu bez zatrzymywania się

2 P2 średniozaawansowany | Potrafię pływać kraulem z „wysokim łokciem” 

3 P2 średniozaawansowany | Przepłynąłem/łam pełną techniką kraula na brzuchu 100 m

4 P2 średniozaawansowany | Przepłynąłem/łam pełnym grzbietem 200 m

4 P2 średniozaawansowany | Potrafię płynąć kraulem na grzbiecie z właściwym chwytem wody.

4 P2 średniozaawansowany | Potrafię płynąć kraulem na brzuchu z właściwym chwytem wody.

6 P2 średniozaawansowany | Poprawnie płynę nogami do żabki w ułożeniu grzbietowym

7 P2 średniozaawansowany | Poprawnie płynę nogami do żabki w ułożeniu na brzuchu

8 P2 średniozaawansowany | Umiem poprawnie pracować rękami do żabki

9 P2 średniozaawansowany | Potrafię wykonać skok na główkę z kolana z brzegu/murka

10 P2 średniozaawansowany | Potrafię wykonać skok na główkę z pozycji stojącej z brzegu/murka

11 P2 średniozaawansowany | Potrafię wykonać skok na główkę z pozycji stojącej ze słupka

12 P2 średniozaawansowany | Przepływam długość basenu pełną żabką z poprawną koordynacją rąk i nóg


P3 zaawansowany – doskonalenie kraula i żabki, nauka delfina – „Czuć się jak delfin w wodzie”

UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE UZYSKUJE DZIECKO PODCZAS KURSU

1 P3 zaawansowany | Przepłynąłem/łam pełnym kraulem na brzuchu 200 m

2 P3 zaawansowany | Przepłynąłem/łam pełną żabką 200 m

3 P3 zaawansowany | Potrafię pracować nogami do delfina

4 P3 zaawansowany | Potrafię przepłynąć pod wodą 10 m

5 P3 zaawansowany | Wykonuje przewrót w przód i w tył z miejsca

6 P3 zaawansowany | Wykonuje nawrót koziołkowy

7 P3 zaawansowany | Umiem poprawnie pracować rękami do delfina

8 P3 zaawansowany | Poprawnie przepłynę długość basenu dokładanką do delfina

9 P3 zaawansowany | Poprawnie przepłynę kilka metrów pełnym delfinem bez oddechu

10 P3 zaawansowany | Poprawnie przepłynę całą długość basenu pełnym delfinem


P4 grupa treningowa – doskonalenie 4 styli i podstawy treningu pływackiego

UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE UZYSKUJE DZIECKO PODCZAS KURSU

1 P4 grupa treningowa | Przepłynąłem/łam 25 m pod wodą

2 P4 grupa treningowa | Potrafię przepłynąć 100 m stylem zmiennym

3 P4 grupa treningowa | Potrafię przepłynąć 400 m stylem dowolnym w czasie poniżej 8 minut

4 P4 grupa treningowa | Potrafię przepłynąć 50 m w czasie poniżej 40 sekund

5 P4 grupa treningowa | Potrafię wykonać start do stylu grzbietowego

6 P4 grupa treningowa | Potrafię wykonać skok startowy do stylu dowolnego

7 P4 grupa treningowa | Potrafię wykonać skok startowy do stylu klasycznego

8 P4 grupa treningowa | Potrafię wykonać skok startowy do stylu motylkowego

9 P4 grupa treningowa | Znam podstawowe zasady pływania sportowego

10 P4 grupa treningowa | Potrafię przepłynąć 200 m stylem dowolnym z narastającą prędkością