P0 od podstaw
UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE UZYSKUJE DZIECKO PODCZAS KURSU
1) P0 od podstaw | Znam zasady bezpieczeństwa na basenie i podczas zajęć nauki pływania
2) P0 od podstaw | Potrafię wykonać prawidłowy ruch nóg do kraula (ruch „nożycowy”) na lądzie leżąc lub siedząc z prawidłowym ułożeniem stóp w wodzie
3) P0 od podstaw | Rozróżniam podstawowy sprzęt pływacki (makaron, deska, ósemka)
4) P0 od podstaw | Wykonuje poprawny wydech do wody ustami i nosem (bąbelki)
5) P0 od podstaw | Potrafię leżeć z makaronem na plecach
6) P0 od podstaw | Potrafię leżeć z makaronem na brzuchu
7) P0 od podstaw | Skoczyłem/łam do wody z makaronem z pomocą Instruktora
8) P0 od podstaw | Potrafię przepłynąć długość basenu z makaronem na plecach
9) P0 od podstaw | Potrafię przepłynąć długość basenu z makaronem na brzuchu
10) P0 od podstaw | Potrafię skoczyć do wody z makaronem samodzielnie
11) P0 od podstaw | Potrafię schować całą głowę pod wodę na 3 sekundy
P0+ początki plus – Wypływamy na głęboką wodę…
UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE UZYSKUJE DZIECKO PODCZAS KURSU
1 P0+ początki plus | Potrafię przepłynąć z deską długość basenu na plecach
2 P0+ początki plus | Potrafię przepłynąć z deską długość basenu na brzuchu z chowaniem głowy
3 P0+ początki plus | Potrafię utrzymać się na głębokiej wodzie bez pomocy
4 P0+ początki plus | Potrafię wskoczyć bez sprzętu na głęboką wodę
5 P0+ początki plus | Potrafię samodzielnie nurkować po zatapiaki na głębokość ok. 100 cm
6 P0+ początki plus | Potrafię przepłynąć długość basenu bez sprzętu na plecach z rękami wzdłuż ciała
7 P0+ początki plus | Potrafię przepłynąć strzałką na brzuchu kilka metrów
8 P0+ początki plus | Potrafię przepłynąć strzałką na plecach całą długość basenu
9. P0+ początki plus | Potrafię przepłynąć pod wodą 5 m.
P1 pierwszy styl – poznaj technikę kraula
UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE UZYSKUJE DZIECKO PODCZAS KURSU
1 P1 Pierwszy styl | Poznałem ruch ramion dokładanki do kraula na grzbiecie
2 P1 pierwszy styl | Przepływam poprawnie dokładanką do kraula na plecach przynajmniej jedną długość basenu
3 P1 pierwszy styl | Poznałem ruch ramion do dokładanki kraula na brzuchu
4 P1 pierwszy styl | Płynę poprawnie dokładanką do elementarnego kraula (na prostych rękach) na brzuchu
5 P1 pierwszy styl | Potrafię na brzegu wykonać poprawny ruch ramion w kraulu na plecach
6 P1 pierwszy styl | Przepływam pełnym stylem grzbietowym minimum 25 m
7 P1 pierwszy styl | Potrafię popłynąć elementarnym kraulem na prostych rękach z poprawną koordynacyją ramion na brzuchu bez oddechu.
8 P1 pierwszy styl | Potrafię przepłynąć jedną długość basenu na boku z ósemką
9 P1 pierwszy styl | Przepływam długość basenu elementarnym kraulem z poprawnym oddechem na bok z pomocą ósemki
10 P1 pierwszy styl | Przepływam długość basenu elementarnym kraulem z poprawnym oddechem na bok11
11 P1 pierwszy styl | Potrafię samodzielnie nurkować po zatapiaki na głębokość powyżej 100 cm.
P2 średniozaawansowany – doskonalenie kraula i nauka żabki – „Królowa Żabka”.
UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE UZYSKUJE DZIECKO PODCZAS KURSU
1 P2 średniozaawansowany | Przepływam elementarnym kraulem na brzuchu całą długość basenu bez zatrzymywania się
2 P2 średniozaawansowany | Potrafię pływać kraulem z „wysokim łokciem”
3 P2 średniozaawansowany | Przepłynąłem/łam pełną techniką kraula na brzuchu 100 m
4 P2 średniozaawansowany | Przepłynąłem/łam pełnym grzbietem 200 m
4 P2 średniozaawansowany | Potrafię płynąć kraulem na grzbiecie z właściwym chwytem wody.
4 P2 średniozaawansowany | Potrafię płynąć kraulem na brzuchu z właściwym chwytem wody.
6 P2 średniozaawansowany | Poprawnie płynę nogami do żabki w ułożeniu grzbietowym
7 P2 średniozaawansowany | Poprawnie płynę nogami do żabki w ułożeniu na brzuchu
8 P2 średniozaawansowany | Umiem poprawnie pracować rękami do żabki
9 P2 średniozaawansowany | Potrafię wykonać skok na główkę z kolana z brzegu/murka
10 P2 średniozaawansowany | Potrafię wykonać skok na główkę z pozycji stojącej z brzegu/murka
11 P2 średniozaawansowany | Potrafię wykonać skok na główkę z pozycji stojącej ze słupka
12 P2 średniozaawansowany | Przepływam długość basenu pełną żabką z poprawną koordynacją rąk i nóg
P3 zaawansowany – doskonalenie kraula i żabki, nauka delfina – „Czuć się jak delfin w wodzie”
UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE UZYSKUJE DZIECKO PODCZAS KURSU
1 P3 zaawansowany | Przepłynąłem/łam pełnym kraulem na brzuchu 200 m
2 P3 zaawansowany | Przepłynąłem/łam pełną żabką 200 m
3 P3 zaawansowany | Potrafię pracować nogami do delfina
4 P3 zaawansowany | Potrafię przepłynąć pod wodą 10 m
5 P3 zaawansowany | Wykonuje przewrót w przód i w tył z miejsca
6 P3 zaawansowany | Wykonuje nawrót koziołkowy
7 P3 zaawansowany | Umiem poprawnie pracować rękami do delfina
8 P3 zaawansowany | Poprawnie przepłynę długość basenu dokładanką do delfina
9 P3 zaawansowany | Poprawnie przepłynę kilka metrów pełnym delfinem bez oddechu
10 P3 zaawansowany | Poprawnie przepłynę całą długość basenu pełnym delfinem
P4 grupa treningowa – doskonalenie 4 styli i podstawy treningu pływackiego
UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE UZYSKUJE DZIECKO PODCZAS KURSU
1 P4 grupa treningowa | Przepłynąłem/łam 25 m pod wodą
2 P4 grupa treningowa | Potrafię przepłynąć 100 m stylem zmiennym
3 P4 grupa treningowa | Potrafię przepłynąć 400 m stylem dowolnym w czasie poniżej 8 minut
4 P4 grupa treningowa | Potrafię przepłynąć 50 m w czasie poniżej 40 sekund
5 P4 grupa treningowa | Potrafię wykonać start do stylu grzbietowego
6 P4 grupa treningowa | Potrafię wykonać skok startowy do stylu dowolnego
7 P4 grupa treningowa | Potrafię wykonać skok startowy do stylu klasycznego
8 P4 grupa treningowa | Potrafię wykonać skok startowy do stylu motylkowego
9 P4 grupa treningowa | Znam podstawowe zasady pływania sportowego
10 P4 grupa treningowa | Potrafię przepłynąć 200 m stylem dowolnym z narastającą prędkością
Kursy zaplanowane są na cały rok szkolny, ale z naszego doświadczenia wiemy, że dzieci szybciej opanowują umiejętności. Gdy tak się stanie płynnie przechodzimy na kolejny poziom w nauczaniu pływania.